12 digitala produktidéer för att tjäna mer pengar snabbt Digital Electronics Bokrecension: åtta anmärkningsvärda ingenjörsberättelser

Bokrecension: åtta anmärkningsvärda ingenjörsberättelser

Vi är stora fans av [Bill Hammack], aka ingenjören killen. Hans serie av teknikvideor mudder upp glädjande minnen av att njuta av mr Wizard men snurra till den vuxna vetenskap entusiasten. Den mest upprörda säsongen (han kallar det serien # 4) repor ytan av de ämnen som är täckta i sin bok åtta anmärkningsvärda ingenjörsberättelser, som skrevs med andra författare [Patrick Ryan] och [Nick Ziech]. De levererade oss med en gratis digital kopia av boken som ska användas för denna recension.

Den konversationsstil som finns i videon översätter perfekt till boken, men som med att jämföra en roman till en film möjliggör det skrivna ordet mycket mycket mer djup. Till exempel älskade vi att lära oss hur Apple använder anodisering för att färga aluminiumet som används för iPod-fall. Samma presentationsstil gör ämnet lätt förståeligt för någon individ som tog lite kemi och matematik i gymnasiet. Men primers en sidofält erbjuder en valfri resa genom det snygga glaset, som beskriver historien bakom processen, hur det jämförs med naturmaterial, och vilka avvägningar görs vid valet av denna process.

Några av de andra ämnena som ingår är hur CCD-kammarsensorer, blybatterier, MEMS accelerometrar och atomklockor fungerar. När boken fortskrider genom alla åtta ämnen allmänna begrepp som komplexiteten hos de föremål som förklaras förekommer snabbt. Vid den sjunde historien – som täcker Magentron i en mikrovågsugn – vi satsar på att begreppen utmanar mycket läsarnas kognition. Men vi fick fortfarande nöje på varje sida. Boken skulle göra en fantastisk pool-sida läsa. Det skulle göra en fantastisk examen gåva (synd vi missade den tiden på året) men hålla det i åtanke för alla vetenskapsmässiga pals eller släktingar. Du kan se [Bills] egen beskrivning av boken och alla dess format i klippet efter pausen.

TLDR: Hämta det eller ge det som en gåva